Hoofdstuk IV

Alles over deze dienst

Chapter IV web services
Hoofdstuk IV - Beschrijving van de diensten

Het project voor de elektronische uitwisseling van gegevens, betreffende de akkoorden van de adviserende geneesheren hoofdstuk IV, tussen de prestatieverleners en de verzekeringsinstellingen is een onderdeel van het groter geheel van elektronische uitwisselingen van gegevens ivm akkoorden van de advis erende geneesheren in het algemeen.

Versie 1.2 (24/02/2014) - 351.83 KB Bestand PDF

MyCareNet - Hoofdstuk IV - Functionele beschrijving
SOA – Error Guide

Alle diensten gebruiken uniform gedefinieerde foutcodes om systeemfouten te melden. In dit document vindt u een overzicht van mogelijke foutmeldingen en hun oplossing.

Versie 1.0 (10/06/2021) - 668.68 KB Bestand PDF (Dit document is in het Engels)

Chapter IV web services - SSO

In dit document wordt beschreven hoe een verzoek naar de Hoofdstuk IV-diensten moet worden gezonden. Het beschrijft meer bepaald de veiligheidseisen en de structuur van de berichten.

Versie 1.4 (31/05/2021) - 1.18 MB Bestand PDF (Dit document is in het Engels)

Gebruik onderstaand formulier om ons te contacteren

Uw gegevens
Uw vraag

1500/1500 resterende karakters

Opnieuw beginnen

Omwille van de migratie naar een nieuwe technologie, hierdoor zal het niet meer mogelijk zijn om WSDL’s en XSD’s te downloaden via de UDDI. In het vervolg kan u deze informatie terugvinden op de API Portal.

Om de eHealth Service Bus (ESB) niet te overbelasten, zullen de WSDL's en XSD's vanaf 11 mei 2014 alleen via UDDI-downloads beschikbaar zijn.

De "Registry" is de catalogus van webservices die aangeboden worden door het eHealth-platform en zijn partners. De informatie is gestructureerd volgens de UDDI-standaard.
Het gaat om de volgende informatie:

  • technisch : URL, versie, WSDL en XSD
  • functioneel : link naar de beschikbare documentatie, beschrijving van de online diensten

 

Krijgt u een foutmelding KMEHR, neemt u best contact op met de onderlinge verzekeringsmaatschappij.  

U kunt ook contact opnemen met het NIC (Nationaal Intermutualistisch College) via het e-mailadres support@intermut.be met de volgende informatie:

  • Beschrijving van het probleem
  • INSZ-nummer van de patiënt
  • RIZIV-nummer van de gebruiker 
  • Geneesmiddel
  • Paragraaf 
  • Foutmelding met datum en tijdstip
  • Schermafdrukken van het volledige scenario met verschillende stappen tot de foutmelding
     

De fout kan verschillende oorzaken hebben:

  • Bij het zoeken naar het INSZ van de patiënt kan dit te aan een verstoring van de ConsultRR dienst gelinkt zijn.
    • De cache en cookies verwijderen en opnieuw proberen.
  • Bij het geneesmiddelenonderzoek werd de CIVICS-webservice voor geneesmiddelen gebruikt, en hiermee zijn er mogelijke storingen.
    • De cache en cookies verwijderen en opnieuw proberen.
  • Bij de bevestiging van de aanvraag, is het mogelijk dat deze toch goed geloopt is. 
    • Via Consultatie, controleren of de aanvraag daarin zit.
    • De cache en cookies verwijderen en opnieuw proberen.

Als het probleem aanhoudt, moet de volgende informatie per e-mail naar support@ehealth.fgov.be worden gezonden:

  • Beschrijving van het probleem
  • INSZ van de patiënt
  • RIZIV van de gebruiker
  • Geneesmiddel
  • Paragraaf
  • Foutmelding met datum en tijdstip
  • Schermafdrukken (volledige scenario met verschillende stappen tot de foutmelding)
     

Indien de verklaring van de oorzaak van de fout niet duidelijk genoeg is, moet de volgende informatie per e-mail worden gezonden:

  • Beschrijving van het probleem
  • INSZ van de patiënt
  • RIZIV van de gebruiker
  • Geneesmiddel
  • Paragraaf
  • Foutmelding met datum en tijdstip
  • Schermafdrukken (volledige scenario met verschillende stappen tot de foutmelding)